7 minut běh, 1 chůze 💪

Začala jsem pravidelně běhat asi před 3 měsíci. Myslím, že to bylo na přelomu října a listopadu 2020. A motivace? Asi trochu typická.

Za 1) držet svoji figuru víc v mezích. Přeci jenom mi zimní poleháváníčko, covidová nemožnost kamkoli vyrazit i sedavá práce nepřidají. Tělíčko se po třicítce začíná povážlivě zakulacovat a váha mi zarputile hlásí 69 kg. Přitom v létě jsem měla 63.

Za 2) je motivace zdravotní, protože mě začala pobolívat pravá noha a to natolik, že jsem nemohla večer spát. Prostě mi brněla, otékala a já se lekla, že když se nebudu hýbat, budu mít vážný problémy.

Za 3) přišla ještě motivace zcela nečekaná. Ono mě to začalo bavit. Ne úplně ta fuška při tom. To se potíte, tečou vám čůrky po zádech až k rýze vy víte kde a modlíte se, abyste doběhli, ale když to zvládnu a pak sedím doma na gauči po báječný sprše v županu, tak se směju jako měsíček na hnoji.

Na konci roku jsem si dala cíl. V roce 2022 uběhnu 500 km. Včera jsem to počítala a zatím mám 25 km za leden, takže budu muset přidat. Každopádně se teď spíš soustředím na výdrž, než na vzdálenost. Potřebuju se zbavit totiž indiánský chůze. To je moment, kdy si musíte zastavit a chvíli místo běhu jenom jít a dýchat.

Na doporučení kamarádky mám tréninkový plán a pravidelně zkracuju intervaly. Dneska jsem běžela 7 minut v kuse, 1 minutu pak následovala chůze a pak zase běh. Takhle 3x. V dalším kolem mě čeká 8 minut běhu, pak 9 a pak už bych měla běžet bez přestávky.

Ráda bych se, co nejrychleji dostala na 5 km bez zastavení. To je pak další cíl. Ono se to zdá jako malá vzdálenost, ale já běžím 1 km asi 8-10 minut, takže 5 km je ve skutečnosti běh na asi třičtvrtě hodiny bez možnosti si odpočinout. To už je trochu jiný kafíčko.

Ale těším se a přeji všem začínajícím i stávajícím běžcům hodně vytrvalosti a naběhaných km v nohách.

Přihlásím se zase u dalšího výběhu. 😀

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *